Allmänna Villkor



ALLMÄN INFORMATION

Decadent A/S
Organisationsnummer 33583575
Store Regnegade 3
1110 København K, DK

E-post: info@decadentcopenhagen.dk

Tel: +45 70 70 76 37


BETALNINGAR

Alla priser på Decadentcopenhagen.se är i SEK, inklusive svensk moms.

På Decadentcopenhagen.se är det möjligt att betala med Klarna, VISA/Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro och PayPal.

Om du betalar via PayPal är du inte skyddad av invändningssystemet. Läs mer om villkoren på PayPals webbplats.

Du får en orderbekräftelse direkt efter genomförd beställning. Kolla gärna oönskad post / reklampost / spamfilter om den inte har kommit.

Vi kommer att debitera ditt kort för hela beloppet först när ditt paket har skickats från vårt lager.

 

Klarna

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Reservation

Vid förseningar, restorder, eller slutsålda varor strävar vi efter att informera dig om detta så snart som möjligt och vad vi kan göra i ärendet – t.ex. ge dig pengarna tillbaka eller hjälpa dig att hitta en liknande vara någon annanstans.

Prisfel
Om ett pris är uppenbart felaktigt och du rimligen borde ha upptäckt detta är vi inte skyldiga att leverera produkten i fråga till fel pris.

Momsbefrielse

När du handlar på decadentcopenhagen.se från ett land utanför EU kommer den danska skatten på 25 % att dras från din beställning.

Du är då ansvarig för att betala eventuella skatter eller tullklareringar som kan gälla vid import av varor till ditt eget land.


LEVERANS

SVERIGE

Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 2000 SEK
Vi debiterar 260 SEK för alla beställningar under 2000 SEK

Vi erbjuder även gratis retur på alla beställningar över 2000 SEK

I Sverige hanteras alla leveranser av UPS, och vi strävar efter att leverera alla beställningar inom 2-5 arbetsdagar.

 

DANMARK

Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 2000 SEK
Vi debiterar 52 SEK för alla beställningar under 2000 SEK

Vi erbjuder även gratis retur på alla beställningar över 2000 SEK

I Danmark hanteras alla leveranser av GLS till antingen en paketbutik eller en företagsadress, och vi strävar efter att leverera alla beställningar inom 2-5 arbetsdagar.

Vi erbjuder även Pick Up in Store i vår flaggskeppsbutik i Köpenhamn inom vanliga öppettider, vardagar mellan 11:00 och 17:30.

Observera att på grund av den nya skattelagstiftningen i Danmark på kartong och papperspåsar är det obligatoriskt för alla detaljhandelsföretag att ta ut minst 5 SEK per påse. För Pick Up in Store kan du välja att köpa en påse för 5 SEK eller välja hämtning utan påse, om du vill ta med din egen påse.

EU

Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 2000 SEK
Vi debiterar 260 SEK för alla beställningar under 2000 SEK

Vi erbjuder även gratis retur på alla beställningar över 2000 SEK

Inom EU hanteras alla leveranser av UPS, och vi strävar efter att leverera alla beställningar inom 2-5 arbetsdagar.

NORGE OG SCHWEIZ

Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 2000 SEK
Vi debiterar 416 SEK för alla beställningar under 2000 SEK

Vi erbjuder även gratis retur på alla beställningar över 2000 SEK

Till Norge och Schweiz hanteras alla leveranser av UPS, och vi strävar efter att leverera alla beställningar inom 2-5 arbetsdagar.

GRÖNLAND & FÄRÖARNA

Vi tar ut en leveransavgift på 500 SEK för alla beställningar till Grönland och Färöarna.

Alla leveranser sköts av GLS till antingen en paketbutik eller en företagsadress, och vi strävar efter att leverera alla beställningar inom 5-7 arbetsdagar.

Observera att för återbetalning av moms till Grönland kommer detta endast att accepteras efter överenskommelse mellan Decadent A/S och köparen, innan beställningen görs. Vänligen kontakta oss på info@decadentcopenhagen.dk.


ISLAND

Vi tar ut en leveransavgift på 625 SEK för alla beställningar till Island.

Alla leveranser hanteras av UPS, och vi strävar efter att leverera alla beställningar inom 5-7 arbetsdagar.


USA, KANADA OG RYYSLAND

Vi tar ut en leveransavgift på 677 SEK för alla beställningar till USA, Kanada och Ryssland.

Alla leveranser hanteras av UPS, och vi strävar efter att leverera alla beställningar inom 5-7 arbetsdagar.


SYDKOREA OG AUSTRALIEN

Vi tar ut en leveransavgift på 990 SEK för alla beställningar till Förenade Arabemiraten, Israel, Thailand, Sydkorea, Australien och Kina.

Alla leveranser hanteras av UPS till antingen en paketbutik eller en företagsadress, och vi strävar efter att leverera alla beställningar inom 5-7 arbetsdagar.

Hittade du inte ditt land i listan ovan? Vänligen kontakta oss om du har några frågor angående leveranser och priser på info@decadentcopenhagen.dk.

Använd ovan nämnda leveranstider som en uppskattning, eftersom längre leveranstider kan förekomma i vissa länder, och Decadent A/S kan inte hållas ansvarigt för leveransförseningar i tullen.

Observera att Decadentcopenhagen.dk inte ansvarar för extra avgifter eller tilläggsavgifter från ditt lokala tullväsende, om ditt land skulle ta ut tullavgifter och moms på beställningar från utlandet.

ÅNGERRÄTT

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt.

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du tar emot din beställning. Om du har beställt mer än en vara i din beställning, och dessa varor levereras separat, räknas perioden från den dag du får den sista varan i din beställning.

Tidsfristen innebär att du har 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss efter mottagandet. Om du har några frågor kan du skicka ett e-postmeddelande till info@decadentcopenhagen.dk. Annars kan du använda standardformuläret för ångerrätt som finns längst ner i våra villkor.

Du kan inte ångra ditt köp genom att bara vägra att ta emot din beställning utan att meddela oss det.

Ånger av delar av ditt köp

Om du köpt mer än en vara hos oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, trots att de ingår i samma beställning.

Observera att du inte kommer att få ersättning för fraktkostnader, varken om du ångra delar eller hela beloppet för ditt köp.


Ingen ångerrätt

Dessa avtal kan inte ångras:

  • Leverans av varor som är gjorda efter dina specifikationer eller har en tydlig personlig touch.

RETUR

Du har 14 dagar på dig att returnera din beställning till oss. Varan ska vara oss tillhanda senast 14 dagar efter att du har tagit emot varan eller hämtat den från paketbutiken.

För beställningar över 2000 SEK erbjuder vi gratis returer och kommer att bifoga en förifylld returetikett med beställningen, som du kan använda för returen. Det är viktigt att notera att etiketten endast är gäller för UPS och paketet ska därför lämnas in i en UPS paketbutik. Det rekommenderas att få en signatur som dokumentation när du lämnar in ditt paket.

Observera att vi endast erbjuder gratis returer på beställningar över 2000 SEK från följande länder: Danmark, EU (Inklusive EFTA/EES-länder), Norge och Schweiz. Alla andra länder, som inte nämns här, kvalificerar sig inte för gratis retur och du ansvarar för returavgifter, som kan tillkomma.

Om beställningen understiger det ovan nämnda beloppet är du ansvarig för returfraktavgiften och vi rekommenderar att du använder något av följande två alternativ:

  1. Skicka varan med PostNord, UPS eller GLS med distribution till Store Regnegade 3, Köpenhamn.

  2. Leverera varan i vår butik på Store Regnegade 3, Köpenhamn under butikens öppettider.
     

När du skickar eller returnerar varan, vänligen bifoga fakturan som du fått tillsammans med varan eller som du fått via e-post, och kryssa i de varor du vill returnera.

Vi rekommenderar starkt att returnera varan oanvänd, med pappersfyllning, i en dammpåse och med lappen intakt och packad säkert och helst i samma förpackning som den togs emot.

Om, mot förmodan, varan du får är felaktig, vänligen meddela oss omedelbart efter mottagandet genom att kontakta oss på info@decadentcopenhagen.dk eller per telefon på +45 70 70 76 37.


Varans skick när du returnerar din beställning

Om varan har tappat i värde och detta beror på att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar, får du endast delvis tillbaka pengarna. Beloppet för din återbetalning beror på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det vara att du endast får tillbaka fraktkostnaderna.


Som nämnt ovan rekommenderar vi att du returnerar varan i originalförpackningen.
Vi har rätt att hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, om du inte skickar bevis på att ha returnerat den.

Återbetalning av köpesumman

Om du vill ångra ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är försämrad drar vi av det belopp du är ansvarig för.

Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder) senast 14 dagar från den dag vi fick ditt meddelande, där det står att du önskar häva avtalet.

Vi återbetalar pengarna till samma betalningsmedel som du använde vid köptillfället, om vi inte har kommit överens om annat.

Vi har rätt att hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, om du inte skickar bevis på att ha returnerat den.


Skicka varan till:

Decadent A/S
Store Regnegade 3
1110 København K, DK

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen och inte till paketbutiker.


KLAGOMÅLSRÄTT

När du handlar hos oss som konsument gäller köplagens regler för köp av varor. Det innebär att du har rätt att lämna ett klagomål inom 24 månader.

Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, få pengarna tillbaka eller erbjudas en rabatt på priset, beroende på den specifika situationen.

Du måste klaga inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet. Om du lämnar ett klagomål inom två månader efter att felet upptäckts kommer klagomålet alltid i tidsenligt.

Reklamationsrätten omfattar inte när defekter, skador eller slitage uppstår på grund av felaktig användning, bristande underhåll eller vanligt slitage.

Reklamationsrätten omfattar därför inte slitage på sömmar, nitar, ringar och dragkedjor, guld- eller silvertillbehören på väskorna, missfärgningar och skador orsakade av vätska, som handsprit, vatten etc., om varan har haft den hållbarhet man rimligen kan förvänta sig.

Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i korrekt förpackning. Kom också ihåg att få ett fraktbevis så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.

Om du vill klaga på din vara, vänligen kontakta Decadent A/S innan du skickar in varan. Du kan kontakta oss på telefon: +45 41 67 70 80 eller via e-post: info@decadentcopenhagen.dk.

Kom ihåg att spara kvittot och skicka med det med varan i en eventuell reklamationssituation. Klagomål utan kvitto avslås.

Vi strävar efter att behandla och returnera alla klagomål inom 14 dagar.

Skicka varan till:

Decadent A/S
Store Regnegade 3
1110 København K, DK

 
Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen och inte till paketbutiker.

När du returnerar varan, bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.

BESLAGSRÄTT

Om du som konsument vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta info@decadentcopenhagen.dk.

Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:

Centrum för klagomålslösning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

 
Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du lämna in ditt klagomål på EU-kommissionens onlineklagomålsportal här – http://ec.europa.eu/odr

INTEGRITETSPOLICY

{1>Vi behöver följande information när du handlar hos oss:

Namn, adress, telefonnummer och e-postadress.

Vi registrerar och vidarebefordrar de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varan till dig.

Vi vidarebefordrar information till externa partners som behandlar informationen för vår räkning. Vi använder externa partners för bland annat teknisk drift och förbättringar av vår hemsida, logistik, utskick av nyhetsbrev och riktad marknadsföring.

Dessa företag är databehandlare och får inte använda uppgifterna i något annat syfte än att uppfylla avtalet med oss, och är föremål för sekretess om dessa. Vi har ingått skriftliga databehandlingsavtal med alla databehandlare som behandlar personuppgifter för vår räkning.

To av dessa databehandlare, Google Analytics av Google INC och Facebook, är etablerade i USA. De nödvändiga garantierna för överföring av information till USA säkras genom certifiering av databehandlaren under EU-US Privacy Shield. En kopia av certifieringen av dessa tre databehandlare finns här:

Google Analytics c/Google LLC: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt000000001L5AAI&status=Active

Facebook, INC: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt0000000GnywAAC&status=Active


När du besöker vår webbplats samlar vi automatiskt in information om dig och din användning av vår webbplats, t.ex. om vilken typ av webbläsare du använder, de söktermer du använder på webbplatsen, din IP-adress, inklusive din nätverksplats och information om din enhet.

Syftet är att optimera användarupplevelsen och webbplatsens funktion, samt genomföra riktad marknadsföring, inklusive retargeting via Facebook och Google. Denna behandling av information är nödvändig för att vi ska kunna tillvarata våra intressen av att förbättra webbplatsen samt visa dig relevanta erbjudanden.

Den rättsliga grunden för behandlingen är artikel 6.1 i EU:s personuppgiftsförordning. 1, litraf.

Personuppgifterna registreras hos Decadent A/S och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.

Vi arbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan tillhandahålla din information med ett adekvat skydd.

Dataansvarig på decadentcopenhagen.se är E-commerce Manager, Laura Oehlenschlæger.

Du har rätt att få information om vilka uppgifter om dig vi behandlar.
Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall har vi en skyldighet att radera dina personuppgifter om du begär det. Det kan till exempel vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga för det syfte vi skulle använda dem.

Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på lo@decadentcopenhagen.dk.

STANDARDANNULLERINGSFORMULÄR

(Detta formulär fylls i och returneras endast om ångerrätten utövas)


Til:

Decadent Detail A/S
Store Regnegade 3
1110 København K, DK
info@decadentcopenhagen.dk

Jag meddelar härmed att jag önskar utnyttja ångerrätten i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:

________________________________________________________________________

Beställd den: ________________________   Mottagen den: ________________________

Konsumentnamn: _______________________________________________________

Konsumentadress: _____________________________________________________

Konsumentsignatur: _________________________________     Datum: __________

(endast om formulärets innehåll meddelas på papper)

Villkoren uppdaterades senast 02.02.22

Handelsbetingelser

GENERELLE OPLYSNINGER
Decadent A/S
Organisationsnummer: 33583575
Store Regnegade 3
1110 København K, DK
Epost: info@decadentcopenhagen.dk
Tlf.: +45 70 70 76 37

BETALNINGAR
Alla priser på Decadentcopenhagen.se är i SEK, inklusive svensk moms.

På Decadentcopenhagen.se är det möjligt att betala med Klarna, VISA/Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro och PayPal.

Om du betalar via PayPal är du inte skyddad av invändningssystemet. Läs mer om villkoren på PayPals webbplats.

Du får en orderbekräftelse direkt efter genomförd beställning. Kolla gärna oönskad post / reklampost / spamfilter om den inte har kommit.Vi kommer att debitera ditt kort för hela beloppet först när ditt paket har skickats från vårt lager.

KLARNA
För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Reservation
Vid förseningar, restorder, eller slutsålda varor strävar vi efter att informera dig om detta så snart som möjligt och vad vi kan göra i ärendet – t.ex. ge dig pengarna tillbaka eller hjälpa dig att hitta en liknande vara någon annanstans.

Prisfel
Om ett pris är uppenbart felaktigt och du rimligen borde ha upptäckt detta är vi inte skyldiga att leverera produkten i fråga till fel pris.

Momsbefrielse
När du handlar på decadentcopenhagen.se från ett land utanför EU kommer den danska skatten på 25 % att dras från din beställning.

Du är då ansvarig för att betala eventuella skatter eller tullklareringar som kan gälla vid import av varor till ditt eget land.

LEVERANS
Sverige

Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 2000 SEK
Vi debiterar 260 SEK för alla beställningar under 2000 SEK

Vi erbjuder även gratis retur på alla beställningar över 2000 SEK

I Sverige hanteras alla leveranser av UPS, och vi strävar efter att leverera alla beställningar inom 2-5 arbetsdagar.

Danmark
Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 2000 SEK
Vi debiterar 52 SEK för alla beställningar under 2000 SEK

Vi erbjuder även gratis retur på alla beställningar över 2000 SEK

I Danmark hanteras alla leveranser av GLS till antingen en paketbutik eller en företagsadress, och vi strävar efter att leverera alla beställningar inom 2-5 arbetsdagar.

Vi erbjuder även Pick Up in Store i vår flaggskeppsbutik i Köpenhamn inom vanliga öppettider, vardagar mellan 11:00 och 17:30.

Observera att på grund av den nya skattelagstiftningen i Danmark på kartong och papperspåsar är det obligatoriskt för alla detaljhandelsföretag att ta ut minst 5 SEK per påse. För Pick Up in Store kan du välja att köpa en påse för 5 SEK eller välja hämtning utan påse, om du vill ta med din egen påse.

EU
Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 2000 SEK
Vi debiterar 260 SEK för alla beställningar under 2000 SEK

Vi erbjuder även gratis retur på alla beställningar över 2000 SEK

Inom EU hanteras alla leveranser av UPS, och vi strävar efter att leverera alla beställningar inom 2-5 arbetsdagar.

NORGE OG SCHWEIZ
Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 2000 SEK
Vi debiterar 416 SEK för alla beställningar under 2000 SEK

Vi erbjuder även gratis retur på alla beställningar över 2000 SEK

Till Norge och Schweiz hanteras alla leveranser av UPS, och vi strävar efter att leverera alla beställningar inom 2-5 arbetsdagar.

GRÖNLAND & FÄRÖARNA
Vi tar ut en leveransavgift på 500 SEK för alla beställningar till Grönland och Färöarna.

Alla leveranser sköts av GLS till antingen en paketbutik eller en företagsadress, och vi strävar efter att leverera alla beställningar inom 5-7 arbetsdagar.

Observera att för återbetalning av moms till Grönland kommer detta endast att accepteras efter överenskommelse mellan Decadent A/S och köparen, innan beställningen görs. Vänligen kontakta oss på info@decadentcopenhagen.dk.

Island
Vi tar ut en leveransavgift på 625 SEK för alla beställningar till Island.

Alla leveranser hanteras av UPS, och vi strävar efter att leverera alla beställningar inom 5-7 arbetsdagar.

USA, KANADA OG RYYSLAND
Vi tar ut en leveransavgift på 677 SEK för alla beställningar till USA, Kanada och Ryssland.

Alla leveranser hanteras av UPS, och vi strävar efter att leverera alla beställningar inom 5-7 arbetsdagar.

SYDKOREA OG AUSTRALIEN
Vi tar ut en leveransavgift på 990 SEK för alla beställningar till Förenade Arabemiraten, Israel, Thailand, Sydkorea, Australien och Kina.

Alla leveranser hanteras av UPS till antingen en paketbutik eller en företagsadress, och vi strävar efter att leverera alla beställningar inom 5-7 arbetsdagar.

Hittade du inte ditt land i listan ovan? Vänligen kontakta oss om du har några frågor angående leveranser och priser på info@decadentcopenhagen.dk.

Använd ovan nämnda leveranstider som en uppskattning, eftersom längre leveranstider kan förekomma i vissa länder, och Decadent A/S kan inte hållas ansvarigt för leveransförseningar i tullen.

Observera att Decadentcopenhagen.dk inte ansvarar för extra avgifter eller tilläggsavgifter från ditt lokala tullväsende, om ditt land skulle ta ut tullavgifter och moms på beställningar från utlandet.

FORTRYDELSESRET
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at sende varen retur til os. Du kan sende en mail til info@decadentcopenhagen.dk ellers kan du benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Bliver ordren ikke afhentet eller nægtet modtaget, sendes varen retur til vores adresse. Hvis du ikke har hentet din pakke/nægtet modtagelse, kan det ikke betragtes som en fortrydelse af købet. En fortrydelse kan kun ske ved, at du giver udtrykkelig besked til os om at fortryde købet. Dette sker enten via mail til os eller en udfyldt returseddel i pakken. Omkostningerne til returfragt (såfremt ordren er under 499kr) og eventuel genudsendelse af varen (uanset ordrebeløb) afholdes af dig.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk venligst, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af eller hele dit køb.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Ved ordrer over 499 DKK tilbyder vi, til udvalgte lande, gratis retur og vedlægger et præ-udfyldt returlabel med ordren som du kan benytte til returneringen. Det er vigtigt at notere, at labelen kun er til GLS og pakken derfor skal indleveres i en GLS-pakkeshop. Det anbefales at få en underskrift ved indleveringen som dokumentation, såfremt der skulle opstå problemer med din returforsendelse.

Du skal selv betale for at pakken returneres hvis ordren er under 499 DKK, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten (dette uanset om du ordren er under eller over 499 DKK).

Hvis ordren er under 499 DKK, står du selv for returfragten og vi anbefaler du benytter en af følgende to muligheder:

1. Send varen retur med PostNord eller GLS med omdeling til Store Regnegade 3, København.

2. Aflever varen i vores butik på Store Regnegade 3, København indenfor butikkens åbningstider i hverdagen.

Når du sender eller afleverer varen retur, så vedlæg venligst fakturaen, som du fik sammen med varen eller modtog på mail og sæt hak ved de varer, som du ønsker at returnere.

Vi ser gerne at varen sendes retur i ubrugt tilstand, med papirfyld, i tilhørende dustbag og med hangtag på, samt at den pakkes forsvarligt og gerne i samme emballage, som den er modtaget i.

Udvidet returret
På ordrer lagt fra d. 1.-23. december 2023 gælder en udvidet returret t.o.m. d. 14/01/2023.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler som nævnt ovenfor, at du sender varen retur i den originale emballage.Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene til det samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi forbeholder os retten til at tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Decadent Detail A/S
Store Regnegade 3
1110 København K, DK

Bemærk! Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen og ikke til pakkeshop.

REKLAMATIONSRET
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Reklamationsretten dækker ikke, når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindelig slidtage.

Reklamationsretten dækker derfor ikke slidtage ved syninger, nitter, ringe og lynlåse, guld- eller sølvtilbehøret på taskerne, misfarvninger og skader forårsaget af væske såsom håndsprit, vand etc, hvis varen har haft den holdbarhed, man med rimelighed kan forvente. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvis du ønsker at reklamere over din vare så bedes du kontakte Decadent Detail A/S, inden du indsender varen på telefon: 41 67 70 80 eller mail: info@decadentcopenhagen.dk.

Husk at gemme kvitteringen og sende den med i en eventuel reklamationssituation. Reklamationer uden kvittering afvises.

Vi bestræber os på at behandle og retursende alle reklamationer inden for 14 dage.

Varen sendes til:
Decadent Detail A/S
Store Regnegade 3
1110 København K, DK

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen og ikke til pakkeshop.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

KLAGEADGANG
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@decadentcopenhagen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr 

PERSONDATAPOLITIK
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Vi videregiver oplysninger til eksterne samarbejdspartnere, der behandler oplysninger på vores vegne. Vi anvender eksterne samarbejdspartnere til blandt andet teknisk drift og forbedringer af vores hjemmeside, logistik, udsendelse af nyhedsbreve, samt målrettet markedsføring.

Disse virksomheder er databehandlere og må ikke anvende dataene til andet formål end opfyldelse af aftalen med os, og er underlagt fortrolighed om disse. Vi har indgået skriftlige databehandleraftaler med alle databehandlere, der behandler personoplysninger på vores vegne.

Tre af disse databehandlere, Google Analytics v/Google INC, Klaviyo og Facebook, er etableret i USA. De fornødne garantier for overførsel af oplysninger til USA er sikret gennem databehandlerens certificering under EU-U.S Privacy Shield. En kopi af certificeringen af disse tre databehandlere kan findes her:

Google Analytics c/Google LLC: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt000000001L5AAI&status=Active

Facebook, INC: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt0000000GnywAAC&status=Active

Når du besøger vores hjemmeside, indsamler vi automatisk oplysninger om dig og din brug af hjemmesiden, fx om hvilken type browser du bruger, hvilke søgetermer du bruger på hjemmesiden, din IP-adresse, herunder din netværkslokation og informationer om din computer.

Formålet er at optimere brugeroplevelsen og hjemmesidens funktion, samt foretage målrettet markedsføring, herunder retargeting via Facebook og Google. Denne behandling af oplysninger er nødvendige for, at vi kan varetage vores interesser i at forbedre hjemmesiden samt vise dig relevante tilbud.

Retsgrundlaget for behandlingen er EU persondataforordningens art 6, stk. 1, litraf.

Personoplysningerne registreres hos Decadent Detail A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på decadentcopenhagen.dk er E-commerce Manager, Niklas Mortensen.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.

Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: nm@decadentcopenhagen.dk.